miercuri, 18 decembrie 2013

Cum să ai un CV modern


Nu se mai “poartă” CV-urile de o pagină, cu mult text compact, alcătuite într-un stil “rece”, care încep cu obiectivul pe care ţi l-ai propus în carieră şi continuă cu o listă de nume de firme la care ai lucrat. Acum, la modă sunt prezentările cu o grafică deosebită, cu cât mai multe detalii, cu poze şi cu linkuri de pe site-urile companiilor din care ai făcut parte. Specialiştii de la www.myjob.ro îţi spun câteva reguli din noile tendinţe apreciate de recrutorii din departamentele de resurse umane, care te vor ajuta să îţi găseşti mai repede jobul dorit.

Nou: Realizează un rezumat al trecutului tău profesional la începutul CV-ului. Acest lucru te va ajuta foarte mult.

Depăşit: Un obiectiv de carieră cu care debutează CV-ul. Nimic nu este mai învechit decât un astfel de început.

Nou: Curriculum vitae care este uşor de citit pentru ochi. Acest lucru presupune bullet-uri (puncte), nu paragrafe, cel puţin o poză cu tine şi îndeajuns spaţiu alb ca să arate curat şi atractiv.

Depăşit: CV-uri care sunt “gri”, cu mult text compact, care îi încetineşte pe specialiştii în resurse umane.

Includeţi site-urile firmelor unde aţi mai lucrat

Nou: Un CV adaptat. Schimbă CV-ul de fiecare dată când îl trimiţi la o ofertă de job, astfel încât să se potrivească cu cerinţele din anunţul de angajare.

Depăşit: Acelaşi CV pentru toate joburile este o practică de pe vremea când accesul la computer era destul de greu şi, implicit, era dificil să modifici prea des un curriculum vitae.

Nou: Un CV de două-trei pagini când ai nevoie de spaţiu pentru a te prezenta.

Depăşit: Un CV de o pagină, care să includă informaţii cât pentru două-trei pagini.

Nou: Vinde-te. Cel mai bun mod de a face acest lucru este să îţi cuantifici realizările. Atunci când scrii în CV despre ce ai făcut la un loc de muncă sau altul, asigură-te că incluzi rezultatele pe care le-ai obţinut.

Depăşit: A trecut perioada când un CV însemna pur şi simplu o listă cu titluri de joburi şi responsabilităţi.

Nou: Include linkuri către site-urile companiilor unde ai lucrat şi, dacă este posibil, o mică descriere a firmei. Deşi puţini fac acest lucru, este întotdeauna bine- venit. Recrutorii sunt mereu interesaţi să afle cu ce se ocupă firma şi care a fost rolul tău.

Depăşit: Presupunerea că specialiştii de resurse umane cunosc companiile în care ai lucrat sau este necesar să le cunoască.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.

Top Ad